Här hittar du allt du behöver veta för att kunna beställa från oss på Runelandhs. Detta är våra försäljningsvillkor.
Vi riktar oss i första hand till företag och organisationer och därför är alla priser presenterade exklusive moms. Vill du som privatperson beställa av oss är du naturligtvis välkommen att kontakta någon av våra säljare eller beställa här via hemsidan.
För att uppdatera dina uppgifter eller ändra lösenord kan du logga in på Mina sidor.
Om det är något du är osäker på så kan du alltid kontakta oss.
- Hur beställer jag?
- Vad händer när jag gör en beställning?
- Hur betalar jag och vad kostar det?
- Vad ska jag tänka på när jag tar emot min beställning?
- När får jag min vara och hur?
- Vart vänder jag mig om något inte går som det ska?
- Vad mer bör jag veta?
.
Hur beställer jag?
Beställning
Du kan nå oss och beställa via telefon, runelandhs.se, mail, fax eller brev. På runelandhs.se hittar du hela vårt sortiment, våra priser och våra senaste nyheter.
Telefon
- Kalmar: 0480-159 40
- Stockholm: 08-32 39 80
- Göteborg: 031-69 43 35
E-post
- order@runelandhs.se, om du vill komma i kontakt med en säljare eller har frågor angående produkter eller order.
- support@runelandhs.se om du har frågor angående transportskador, reklamationer eller returer.
Adress
Runelandhs Försäljnings ABFlygplatsvägen 22
392 41 Kalmar
Boxadress
Runelandhs Försäljnings ABBox 842
391 28 KALMAR
.
Vad händer när jag gör en beställning?
Bekräftelse
När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss via mail inom en arbetsdag, där ser du beräknad leveranstid för din order och kontaktuppgifter till just din säljare. Kom ihåg att dubbelkolla så att alla uppgifter stämmer.
Kreditbedömning
Vi gör alltid en kreditbedömning innan vi godkänner din order. Godkänns den inte kontaktar vi dig och du har då möjlighet att betala i förskott.
.
Hur betalar jag och vad kostar det?
Pris
Våra priser visas alltid exklusive moms.
Frakt
Frakt (visas i kundkorgen) inklusive eventuella emballagekostnader tillkommer. Våra fraktpriser gäller inom Sverige. Minimipriset på frakten är 195:-. Vi erbjuder fri frakt för beställningar från 15 000 kr. För frakter utanför Sveriges gränser vänligen kontakta någon av våra säljare.
Betalningssätt
Hos oss kan du betala via faktura eller i förskott. Handlar du som privatperson behöver du betala din order innan din leverans kan skickas.
Faktura
Vid faktura gäller 20 dagar netto. Levererade varor förblir Runelandhs egendom tills full likvid erlagts. Försäljningsvillkor enligt branschrekommendationerna i NL-09.
Dröjsmålsränta
Dröjsmålsräntan är enligt räntelagen 1975:635, gällande referensränta med tillägg av 8 procentenheter.
.
När får jag min vara och hur?
Leveranstid
De flesta av våra varor skickas inom 2-4 arbetsdagar och vissa produkter levereras från oss redan dagen efter. En del artiklar tillverkas efter beställning och i dessa fall kan leveranstiden vara lite längre. Våra leveranstider gäller för leveranser inom Sverige. För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.
Vid större beställningar kan leveranstiden påverkas. Detsamma gäller leverans till orter som inte trafikeras dagligen och Norrland.
För vidare information angående leveranstider, kontakta någon av Runelandhs kompetenta säljare på 0480-159 40.
Alla leveranstider förutsätter att innevarande dag räknas bort.
Leverans
Vi levererar varje produkt så fort det går, vilket gör att din order kan delas upp i flera leveranser.
Leverans sker vardagar mellan 07.00-17.00. Vi levererar till gatuplan på angiven leveransadress inom Sverige. Eventuell kostnad för inbärning betalas av köparen. Kontakta någon av våra säljare eller ange detta i din beställning.
Vi tillämpar allmänna leveransbestämmelser enligt branschrekommendationerna i Nordiskt Speditörförbunds Allmäna Bestämmelser, NSAB 2015.
Om du har ett eget transportavtal med DHL, Schenker, DSV eller någon annan transportör som du vill använda istället, så anger du det på din beställning.
.
Vad ska jag tänka på när jag tar emot min beställning?
Kontrollera alltid ditt gods
Vid mottagande av leverans måste eventuella synliga skador på gods eller emballage noteras på fraktsedel eller i handskanner innan leveransen kvitteras. Synliga och dolda skador måste anmälas till Runelandhs inom sju dagar från mottagandet med uppvisande av bilder på gods samt emballage. Runelandhs frånsäger sig allt ansvar för leveransfel om ovanstående kriterier ej är uppfyllda.
.
Vart vänder jag mig om något inte går som det ska?
Transportskador
Synliga transportskador måste noteras DIREKT på chaufförens handskanner. Synliga OCH dolda transportskador måste anmälas till Runelandhs inom sju dagar. Ta kontakt via telefon, 0480-159 40 alternativt e-post; support@runelandhs.se
Garantier
Våra produkter har alltid minst ett års garanti för funktions- och tillverkningsfel. Garantin gäller normal användning inom de maxgränser som gäller för produkten, t.ex. lyftkapacitet. Vissa produkter har längre garantitid, detta är då angivet vid respektive produkt.
Öppet köp
Kontakta alltid Runelandhs vid en retur eller reklamation så hjälper vi dig vidare. Enklast görs detta via e-post på support@runelandhs.se.
Vi tillämpar 30 dagars full returrätt på våra standardprodukter, d.v.s alla produkter som inte är anpassade efter kundens önskemål vad gäller mått och färg. Detta förutsätter fullgott emballage och oanvänd produkt. Kunden står för fraktkostnaden om retur sker på eget initiativ.
.
Vad mer bör jag veta?
Ansvarsbegränsning
Runelandhs ansvarar inte för så kallade indirekta skador, som t.ex. inkomstbortfall, fördyrande kostnader eller skador på annat än de levererade varorna.
Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, såsom pris eller annan information. På grund av trycktekniska orsaker kan det även vara svårt att ange exakta färgnyanser på produkterna i katalogen.
Vi förbehåller oss rätten till pris- och konstruktionsändringar, samt felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.
Leveransförseningar
Vid leveransförseningar har du som kund möjlighet att makulera ordern. Eventuellt inkomstbortfall i samband med försening ersätts inte.
Rabatter och erbjudanden
Vi har kontinuerligt pågående produktkampanjer och andra erbjudanden. Dessa kampanjer och erbjudanden gäller var för sig. Vid eventuella rabatt- eller kampanjkoder kan dessa utnyttjas på vårt standardsortiment och ordinarie priser.